ریاضی پایه ی هفتم ( تیزهوشان )

نویسنده : سبحان صیدی راد

ریاضی پایه ی هفتم ( تیزهوشان )

نویسنده : سبحان صیدی راد

ریاضی پایه ی هفتم ( تیزهوشان )

خبر خبر خبر وبلاگ ما تصمیم گرفته نویسندگان بیشتری رو جذب کنه اگه تمایل دارید اول به مسابقات وبلاگ ما سری بزنید و سوال هایش رو پاسخ دهید.
سلام من مدیر این ویلاگ هستم. خوشحال میشویم اگر سوالاتی درباره ریاضی هفتم (مسائل ، نکته هاو..) داریددر بخش نظر خواهی بپرسید حتما ما جواب خواهیم داد.راستی اگر کم و کاستی و اشتباهی از این وبلاگ دیدیدبه پست الکترونیکی زیر اطلاع دهید:


sobhanrad2001@gmail.com


نظر فراموش نشود دوستان.


طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۱۷:۴۶ - bhkj
    مرسی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۱۵:۳۱ - پریسا
    مرسی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۱۵:۲۶ - پریسا
    مرسی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

فرمول های سطح و حجم

چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۳۵ ب.ظ

استوانه:

رابطه های مهم:

حجم استوانه
 = ارتفاع×مساحت قاعده(دایره)


مساحت جانبی استوانه = ارتفاع×محیط قاعده(دایره)


مساحت کل استوانه =مساحت دو قاعده + مساحت جانبی 


 منشور ها


رابطه های مهم:

حجم منشور = ارتفاع × مساحت قاعده


مساحت جانبی منشور= ارتفاع × محیط قاعده


مساحت کل منشور =مساحت دو قاعده مساحت جانبی 



 


مکعب مستطیل :

عرض × طول ×  ارتفاع   =   حجم    

                      

(  طول  ×  ارتفاع     )2 +  (عرض  ×  ارتفاع   )2 = مساحت جانبی


(عرض ×  طول  )2 + مساحت جانبی  =  مساحت کل



مکعب

 ضلع× ضلع × ضلع  =  حجم


 ( ضلع ×ضلع )4  =  مساحت جانبی


 (  ضلع ×ضلع(    6=  مساحت کل



هرم


                                 

 مساحت قاعده ×   یک سوم  ×  ارتفاع  = حجم هرم


سهم  × محیط قاعده ×  یک دوم    =  مساحت جانبی


  مساحت قاعده  +  مساحت جانبی =  مساحت کل




مخروط : 


رابطه های مهم :

 ارتفاع × مساحت قاعده× یک سوم=حجم مخروط


مولد × محیط قاعده ×  یک دوم  = مساحت جانبی


مساحت قاعده + مساحت جانبی = مساحت کل



حجم های کروی :


رابطه های مهم :  

                              

شعاع به توان 3  ×عدد پی ×   چهار سوم      = حجم کره




شعاع به توان2 × عدد پی × 4  =مساحت کره


 




www.goodmath7.blog.ir

  • سبحان صیدی راد

نظرات  (۸)

مرسی
  • من مطالب رو فروختم بدون منبع
  • من مطالب رو فروختم بدون منبع 

    پاسخ:
    bk
    واقعا فوق العاده ست

    مرسی از لطفتون
    خیلی ممنون بابت فرمول ها کاش یکمی ساده بود مثلا مولد و سهم نمیدونم چیه

    ممنون واقعا عالی بود

    ببخشید من مطالب رو کپی کردم  اما با ذکر منبع


    پاسخ:
    خواهش میکنم ممنون از لطفتون

    مر30واقعا عالی بود

    سلام ممنون مطالب خیلی خوبه ولی این و بزاریم  دانلود بشه  همین موار من تصویر هارو 
    ممنون من مطالب رو کپی کردم البته با ذکر منبع به من هم سر بزنید.
    پاسخ:
    چشم حتما ممنون از نظراتتون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی